27 Temmuz 2015 Pazartesi

Paulo Coelho - Simyacı


Can Yayınları
184 Sayfa
Puanım:  ★★★★★


Merhabalar!
Bu yorumu yapsam mı yapmasam mı diye epey düşündüm. Kitabı o kadar çok beğendim ki buraya ne yazsam yetersiz kalacak sanki kitap değerini yitirecek gibi hissettim. Ama sonra dedim ki bunu paylaşmalıyım, herkes bu kitabı okumalı.
Simyacı öncelikle çok derin bir kitap. Sayfa sayısı az olmasına rağmen uzun zamanda bitirdim çünkü sindire sindire okudum. Bu tip kült kitaplara her zaman tedirgin yaklaşırım zaten, zamanı geldi mi diye düşünürüm hep ama anladım ki hayatımın tam da Simyacı'yı okumam gereken dönemindeymişim.
Kitabımız kaderci bir anlayışla yazılmış. Bu konuda biraz ayrılıyoruz. Ben bu kadar net kaderciyim diyemiyorum. Kitaptaki benim için tek olumsuz nokta buydu.
Bu kitabı okurken anladım ki günlük telaşlarla, küçük hesaplarla ertelediğimiz hayallerimiz, kişisel menkıbelerimiz aslında bizi biz yapan en önemli şeylerden. Gönlümüzden geçeni, düşlerimizi süsleyeni yapmadığımız sürece hep eksiğiz.


            


Kitabımız diyor ki; kişisel menkıbesini gerçekleştirmek isteyen kimseye hayat tüm imkanlarını cömertçe sunar. Tabii eğer gerçekten, gönülden isterse... Kitaptaki Delikanlı'ya da aynen öyle sunuyor tüm imkanlarını hayat, en zor koşullarda bile yol gösteriyor. Gönlünden geçeni sadece yüreğini dinleyerek bulabileceğinin farkına varınca bir adım daha yaklaşıyor hayallerine. Biz de ona bu hem fiziksel hem de ruhsal yolculuğunda zenginleşerek eşlik ediyoruz.
Benim için gerçekten çok yararlı bir okuma oldu. Uzun süre etkisini üzerimden atamadım. Hayallerimizin önüne engeller koymaktan başka bir şey yapmayan bu toplumun bir bireyi olmaktan duyduğum umutsuzluğun içine bir ışık yaktı Simyacı. Bana hayallerimin peşinden gitmem gerektiğini öğretti. Yol ne kadar zorlu olsa da. Yani demem o ki, bu kitabı okuyun

Not: Kitabı Can Yayınlarının 25. yıl özel resimli baskısıyla okudum, yukarıdaki kareler de özel baskıya aittir.



Altı çizilesiler;
"Bir düşün gerçekleşmesini bir tek şey olanaksız kılar; başarısızlığa uğrama korkusu."
"Her şey bir ve tek bir şeydir ve bir şey istediğin zaman bütün evren arzunun gerçekleşmesi için işbirliği yapar." 
"Umustuzluğa teslim olma, yoksa yüreğinle konuşmana engel olur."


1 yorum: